Cujas: contact et modalités de dépôt d'un manuscrit
Contact
Site Web
https://www.cujas.fr/menu.htmTéléphone
0144242436Adresse
4/8, rue de la Maison Blanche, 75013 Paris FranceSite Web
https://www.cujas.fr/menu.htmTéléphone
0144242436Adresse
4/8, rue de la Maison Blanche, 75013 Paris FranceMaisons d'éditions similaires :
Cherche-Midi (Le)
AFNOR
L'attitude des Héros Éditions
Des idées pour changer le monde.
Un livre à la fois.
Stimuler votre réussite pour des résultats concrets
L'attitude des Héros ® publie les livres inspirants d'auteurs inspirés qui nourrissent les carrières et les trajectoires entrepreneuriales des individus et stimulent le développement des entreprises.
Chaque être humain a une histoire à partager
Nous permettons à des individus qui ont quelque chose à offrir au monde de partager leurs points de vue à travers des livres utiles et agréables pour contaminer les lecteurs d’idées positives, dynamiques et inspirantes.
3 collections au service de votre réussite pro et perso :
"Pour mieux réussir" vous transmet des outils pour de nouvelles perspectives et des leviers de progression qui inspirent votre réussite professionnelle et font de vous le Héros de votre carrière.
"Visions d'entreprise" vous connecte aux méthodes d'auteurs inspirants qui interviennent auprès des entreprises pour les développer et en faire des viviers à Héros.
"Récits" vous inspire à travers les histoires de personnes, réelles ou de fiction qui, au départ de situations ordinaires, ont créé l'étincelle et développé une trajectoire extraordinaire.
Scrineo
De Borée
INED
Bord de l'eau (Le)
Corporate Copyright
Corporate Copyright : plus de 30 ans d'expertise...
Corporate Copyright est une maison d'édition fondée en juin 1990. Elle édite principalement des livres comptables, juridiques et fiscaux. Spécialisée dans les ouvrages pratiques pour les professionnels comptables, cette maison d'édition n'est cependant pas avare de publications plus mainstream.
Mixant les deux approches, les Editions Corporate Copyright ont enregistré le best-seller absolu en 1993 en vendant pas moins de 26.000 exemplaires de la nouvelle législation portant sur la TVA intracommunautaire.
Fondée par un économiste (IAG) et journaliste, Axel Neefs (rédacteur au magazine Trends-Tendances et au journal l'Echo), l'entreprise initiale a grandi dans le giron de l'IEC (Institut des Experts-Comptables et des Conseils fiscaux) avant de prendre son envol comme éditeur indépendant avec son nouvel associé historique, psychologue universitaire de formation, Pierre Delroisse.
Depuis 2006, l'entreprise se développe par croissance externe en rachetant des entreprises de son secteur (Guide des Ministères, éditeur d'annuaires gouvernementaux et plus récemment, EasyDoc, éditeur de logiciel TVA, Edi•Pro grande maison d'édition liégeoise, LBRP, software house comptable...) ou plus éloignées (Café Central, édition culturelle), etc.
Le groupe réalise un chiffre d'affaire consolidé de 1,500 K€ et emploie 15 personnes en Belgique.
BIS Publishers
BIS Publishers is consistently looking for new thoughts, methods and technique that stimulate creativity in its broadest scope. Founded in 1985, the Amsterdam-based publishing house creates outstanding books for students, professionals, change makers and creative minds.
BIS cover fields across the creative arts and -business, such as creative thinking, design thinking, architecture and advertising. Its line of gifts and games reflects BIS' taste for and well-designed and smart items.
BIS Publishers is exclusive distributor of Laurence King Publishing in The Netherlands and Belgium.
Edward Elgar Publishing
Edward Elgar Publishing is a leading independent academic and professional publisher with a strong focus on the social sciences and legal fields. We publish 400 book and journal titles annually and have successfully created a prestigious list of over 7,000 titles.
Our Vision: to be the pre-eminent independent academic and professional publisher in law, business and the social sciences
Our Mission: to enrich and support our academic and professional communities through creative commissioning and effective dissemination of high calibre content for a global audience, and by delivering a dynamic, responsive and efficient publishing service to authors, readers and customers.
Our Values: proudly independent; thoughtful publishing; putting authors first; a collaborative, long term approach to business; responsive, efficient and friendly; quality production processes and standards; a globally oriented approach
The company was founded by our current Chairman, Edward Elgar, and remains an independent family business. Edward's original mission was to create a publishing house that attracted high quality books by offering a superior service to authors and we remain focused on treating potential authors and their books with care and attention to detail. We believe it is difficult for large corporate publishers who often suffer from very high levels of staff turnover, top down management and offshored production processes to replicate the dynamic, responsive and efficient publishing service we can provide.
Edward Elgar Publishing was conceived as an international scholarly press and from the beginning our sales were derived equally from Europe, North America and Asia Pacific regions, reflecting our author base and focus on topics of global interest. Today the Middle East, Latin America and a number of African countries are also important markets.
Our offices are located in the UK (in the Regency town of Cheltenham and Camberley near London) and the US (in Northampton, Massachusetts). Our editors and sales team make frequent visits to universities and conferences throughout the globe, meeting with some 20,000 scholars each year to learn about their plans and identify academic trends and ideas for new titles that would be of benefit to our readers.
Elgar titles are, on average, some of the most highly cited books in their respective subject fields. Gaining more chapter and book level citations than our large commercial competitors and some well know university press publishers. Validating our thoughtful approach to publishing, marketing and dissemination.
Recently the company has received a number of awards and distinctions for our digital publishing and global reach, as well as for our traditional approach to publishing.*